سجاده فرش ، فرش سجاده ای

سجاده فرش ، فرش سجاده ای ، سجاده ، فرش مسجدی ، سجاده فرش کاشان ، فرش محرابی ، فرش جنت ،

سجاده فرش ، فرش سجاده ای

سجاده فرش ، فرش سجاده ای ، سجاده ، فرش مسجدی ، سجاده فرش کاشان ، فرش محرابی ، فرش جنت ،

ابعاد فرش سجاده ای

 ابعاد استاندارد تعریف شده برای یک سجاده فرش با عرض ۱٫۲۵سانتی متر و در طول دلخواه می باشد که این طول با توجه به فضای محل مورد نظر قابل تغییر می باشد. در فرش های سجاده ای اندازه هر محراب یعنی فضایی که برای نشستن هر شخص در صفوف نماز جماعت تعبیه گردیده است بین ۶۳تا ۶۴سانت قابل تغییر می باشد.

ابعاد استاندارد تعریف شده برای یک سجاده فرش با عرض ۱٫۲۵سانتی متر و در طول دلخواه می باشد که این طول با توجه به فضای محل های مورد نظر قابل تغییر می باشد. طول سجاده فرش بسته به راست یا کج بودن قبله و متراژ محل موردنظر محدودیت ندارد.

در فرش های تشریفات هم عرض استاندارد۱٫۲۵ سانت مانند سایر طرح هاست در طول دلخواه می باشد اما به علت نداشتن محراب دارای نقوش سجاده فرش ها به هم پیوسته می باشد.

اندازه عرض یک متر نیز برای رول فرش های سجاده ای مخصوص نمازخانه مدارس ابتدایی و راهنمایی می باشد و اندازه بیش از 1.25 متر غالبا برای جاهایی است که قد مردمان آن مناطق بلندتر از حد معمول است یعنی از  180 سانتی متر بلند قدتر می باشند. عرض رول سجاده با عرض خود سجاده متفاوت است یعنی عرض رول سجاده را می توان طول سجاده هم نامید ( در صورتی که هر سجاده را جداگانه در نظر بگیریم ) . ولی عرض سجاده از وسط یک ستون سجاده فرش تا وسط ستون سجاده فرش  کناری را شامل می شود. غالبا عرض هر سجاده به فراخور سلیفه مشتری یا تولید کننده تنظیم می شود. ولی عرف متداول بازار از 60 سانتی متر تا 65 سانتی متر می باشد. و بیش از این اندازه برای فرش های سجاده ای شکل خوشایندی در پی نخواهد داشت. در فرش های تشریفات چون ستون وجود ندارد فقط عرض رول مهم است. گاهی برخی از مشتریان از ما تقاضا دارند که رول های فرش مسجد بصورت دو رول متصل بافته شوند و از هم جدا نگردند، در این حالت عرض رول 2.5 متر می شود. طول رول ها بر اساس کروکی مسجد پیش از بافت فرش مدّنظر قرار می گیرد و اندازه آن ها به دستگاه بافندگی داده می شود.

  همه این اندازه هایی که گفته شد ابعاد استانداردی بود که تمامی شرکت های تولید کننده فرش سجاده ای در حال بافت و اجرای آن هستند ولی ما به منظور کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان عزیز، با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا و بهره گیری از طراحان مجرب، همه این استانداردها را تغییر داده است شما می توانید مطابق با طول ،عرض وابعاد فضای خود ،هراندازه ای را  که مد نظر دارید برای سجاده فرش های مسجد خود تعریف کرده و فرش سجاده ای را به صورت ۹متری، ۱۲ متری، ۱۵ متری و  بیشتر، تحویل بگیرید. پس از محاسبه توسط کارشناسان و  طبق ابعاد استاندارد فرش سجاده ای، تعداد مشخصی از قطعات سجاده فرش، در اندازه ای که شما سفارش داده اید، تولید می شود.

 

با این کار  شما شاهد سهولت در جابجایی و شستشوی آسانتر فرش های سجاده ای خود خواهید بودلازم به ذکر است که در این شیوه بافت، هیچ تفاوتی در جنس نخ به کاررفته نبوده و از نخ صد در صد اکرلیک، هیت ست شده، بدون پرز و بایر آلمان استفاده می شود. همچنین توسط نصابان با تجربه، شاهد نصب صحیح و متناسب با محیط مسجد خواهید بود.

 

سجاده, سجاده فرش, فرش سجاده ای, سجاده نماز, سجاده نماز مسجد, فرش مسجدی, فرش نماز, خرید فرش سجاده ای, فروش فرش سجاده ای, قیمت فرش سجاده ای, فرش محرابی, خرید فرش محرابی, فروش فرش محرابی, قیمت فرش محرابی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.